کد مطلب: 205152
در منطقه کوير مرکزي؛
رزمايش مشترک تخصصي پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت ۱۴۰۰ آغاز شد
تاریخ انتشار : 1400/07/20 10:41:15
نمایش : 796
رزمايش مشترک تخصصي پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت ۱۴۰۰ با اعلام رمز يا رسول الله(ص)، از بامداد امروز با گسترش و استقرار سامانه‌هاي بومي موشکي و راداري در منطقه کوير مرکزي آغاز شد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ رزمايش مشترک تخصصي پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت ۱۴۰۰ با اعلام رمز يا رسول الله (ص) با گسترش و استقرار سامانه‌هاي بومي موشکي، راداري، اطلاعات شناسايي، جنگ الکترونيک و سامانه‌هاي ارتباطي پدافند هوايي ارتش و سپاه آغاز شد.

 
امير سرتيپ قادر رحيم زاده فرمانده قرارگاه پدافند هوايي کشور با اعلام آغاز اين رزمايش گفت: در مرحله اول رزمايش مشترک تخصصي پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت ۱۴۰۰، گسترش و استقرار سامانه‌هاي پدافندي با رويکرد جابجايي و واکنش سريع نيروهاي عملياتي با رعايت اصول پدافند غيرعامل براي فريب دشمن صورت گرفت و همچنين برقراري ارتباطات امن و چند لايه ميان سامانه‌هاي پدافندي با مراکز فرماندهي و کنترل و همچنين شبکه يکپارچه پدافند هوايي کشور براي اتخاذ تصميم در هنگام وقوع تهديد صورت گرفته است.
 
وي گفت: همچنين در اين مرحله از رزمايش پروازهاي اطلاعاتي و شناسايي توسط هواپيماهاي باسرنشين و بدون سرنشين ارتش و سپاه در منطقه عمومي رزمايش صورت گرفت که توسط نيروهاي دفاع‌کننده، اقدامات تاکتيکي و دفاعي به وسيله سامانه‌هاي کشف و درگيري بر عليه پرنده‌هاي مهاجم صورت گرفت و کليه مراحل دفاع هوايي تا مرحله اصابت الکترونيکي (شليک سرد) انجام شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي کشور به بهره‌برداري از سامانه‌هاي بومي پدافند هوايي با قابليت‌هاي برترساز در اين رزمايش اشاره کرد و ادامه داد: استقرار سامانه هاي فرماندهي و کنترل، سامانه‌هاي راداري بومي معراج، فتح -۲، بشير و قدس، سامانه‌هاي تاکتيکي اطلاعات و شناسايي، سامانه‌هاي الکترواپتيکي و سامانه‌هاي جنگ الکترونيک از ديگر اقدامات انجام شده در اين بخش از رزمايش است.
 
امير سرتيپ رحيم‌زاده خاطرنشان کرد: مراکز کنترل و فرماندهي در اين رزمايش با استفاده از سامانه‌هاي راداري اکتيو و پسيو با بهره‌گيري از پايش سيگنالي و الکترواپتيک، عمليات پايش منطقه رزمايش را انجام مي‌دهند و به محض کشف هدف متخاصم، سامانه موشکي متناسب با هدف را براي مقابله وارد مدار عملياتي مي‌کنند.
 
امير سرتيپ رحيم‌زاده با اشاره به حجم گسترده سامانه‌هاي پدافند هوايي بکارگرفته شده در اين رزمايش، گفت: در رزمايش مشترک تخصصي پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت ۱۴۰۰ تمام سامانه‌هاي کشف، شناسايي، رهگيري و درگيري که توسط يگان‌هاي پدافند هوايي ارتش و سپاه به کار گرفته مي‌شود، بومي و توليد شده به دست متخصصان و جوانان متعهد کشورمان در نيروهاي مسلح و صنايع دفاعي کشور است.
 
وي شعار اين رزمايش را «اقتدار پدافند، امنيت آسمان» عنوان کرد و گفت: تشکيل لايه‌هاي امن پدافند هوايي براي حفاظت از مرزهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران و همچنين دفاع همه‌جانبه از مراکز حساس و حياتي کشور از جمله اهداف اين رزمايش است که با مهارت و هوشمندي کارکنان و نيروهاي عملياتي پدافند هوايي در ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحت هدايت و کنترل عملياتي قرارگاه مشترک پدافند هوايي کشور به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg